Higab och GöteborgsLokaler tecknar ramavtal med Skeppsviken i Göteborg

Skeppsviken tecknade strax innan jul ett avtal med Higab och GöteborgsLokaler avseende större underhålls- och lokalanpassningsprojekt.

Higab och GöteborgsLokaler har över 700 byggnader och 1 miljon kvm lokaler. Avtalet avser större åtgärder från 4,5 miljoner kronor och uppåt. Projekt med mindre kostnader görs via Göteborgs Stads ramavtal. Den totala avtalsvolymen beräknas till cirka 125–150 miljoner kronor per år fördelat på 3 entreprenörer.

– Higab och GöteborgsLokaler ser fram emot att arbeta tillsammans. Syftet med avtalet är att få ett tätare samarbete med marknaden, förkorta ledtider i processer och skapa snabbare leveranser till våra kunder, säger Siman Jasim, ombud och chef underhåll och lokalanpassningsprojekt på Higab.

Vi är stolta att vara ett av företagen som valts ut att långsiktigt hjälpa Higab och GöteborgsLokaler med deras unika bestånd av fastigheter. Vi ska göra vårt yttersta för att förvalta detta uppdrag som innehåller några av Göteborgs finaste byggnader och lokaler, säger Peter Carlzon Arbetschef på Skeppsviken Bygg i Göteborg AB.

Avtalsperioden sträcker sig 2 år framåt med möjlighet till förlängning med ytterligare 2 år.

Följ med till revisioner, fastighetskriser och en hissad hockeytröja!

I vanliga fall brukar vi berätta om personer som börjar på Skeppsviken. Den här gången ska vi göra tvärtom, och presentera en som ska sluta. Det låter kanske lite konstigt men när det handlar om sådana guldklimpar som vår CFO Jan-Allan Klang, då är det verkligen på sin plats. Följ med till Jan-Allan, snart glad pensionär!

Jan-Allan inledde sin karriär som revisor. Några anställningar och internutbildningar senare hamnade han som ekonomiansvarig på ett dotterbolag i Wallenstamkoncernen. Fastighetsbranschens komplexa ekonomiska värld tilltalande honom, och sagt och gjort: därefter blev det fastighetsbranschen för hela slanten.

Till oss kom Jan-Allan 2011. Med gedigen erfarenhet från bolag som Wallenstam, Kungsleden och Castellum blev han snabbt en viktig kugge i vår verksamhet. Han hade dessutom ett sunt och realistiskt förhållningssätt till sitt arbete. Jan-Allan berättar:

”Ja, jag hade med mig erfarenhet från fastighetskrisen i början av 90-talet. Från att allt varit positivt så vände det oerhört snabbt vilket har lärt mig att vara försiktig. Jag litar hellre på trygga kassaflöden och lönsamhet än på olika värderingsmodeller som intecknar framtida intäkter och vinster, för att säkerställa bolagets livskraft.”

Ett hemtamt beslut

Vad var det som gjorde att han valde Skeppsviken?

”Jag letade efter ett bolag där det fanns ekonomisk stabilitet och framåtanda. Martin och Eric Larssons visioner rimmade med mina egna. Dessutom gav det mig en möjlighet att arbeta i Skövde där jag bor, vilket kändes skönt efter att ha pendlat till Göteborg i 15 år.”

Vad har varit annorlunda på Skeppsviken i jämförelse med andra bolag?

”Det har varit stimulerande att få arbeta med entreprenadverksamhet, och inte bara fastigheter och projektutveckling. Och, från att ha varit i väldigt stora organisationer kom jag till ett ägarlett bolag, något som i Skeppsvikens fall varit enbart positivt!”

Kurvan har pekat uppåt

Under de tio år som Jan-Allan har spenderat hos oss har han på nära håll fått se bolaget växa från runt 350 miljoner i omsättning till att ha passerat 800 miljoner. Vilka tror han är framgångsfaktorerna?

”En viktig faktor är att det hela tiden funnits en drivkraft och utveckla bolaget. Med en stabil ekonomi i kombination med öppenhet till förändring så har det varit stort fokus på utvecklingsfrågor från dag ett, vilket även handlat om ekonomibiten, där jag har känt ett stort stöd. Dessutom vilar det en familjär känsla över hela bolaget som skapar en trygghet för en själv.”

Martin och Eric Larsson intygar hur viktigt det har varit för Skeppsviken att ha Jan-Allan med på tåget:

”Jan-Allan har varit en extremt viktig kugge i Skeppsvikens utveckling. Med sin erfarenhet av större bolag, redovisning, controlling, finansiering och juridik har han varit ett brett, klokt och engagerat stöd för oss, både operativt och strategiskt. Att ha koll på både ekonomi och omvärlden är mycket viktigt när man växer och ger sig in på nya marknader som vi gjort. Vi är skyldiga Jan-Allan ett stort tack!” säger Eric och Martin Larsson, huvudägare.

En ungdom på hal is

Men nu väntar något helt annat för Jan-Allan, nämligen livet som pensionär. Och det ser han fram emot.

”Ja det känns bra det här. Jag ser fram emot att kunna spendera mer tid med mina barnbarn och resa, vilket jag hoppas att man ska kunna göra snart.”

Jan-Allan har även en bakgrund som hockeyspelare i Skövde IK. Faktum är att han är en av klubbens bästa poängplockare genom tiderna, vilket förärade honom en hissad tröja (Nr 14!). Under sin karriär spelade han mot så namnkunniga spelare som Håkan Loob, Thomas Sandström och Hardy Nilsson. Blir det en revival i rinken nu?

”Nja, jag vill ju gärna kunna spela med mina barnbarn, men som det ser ut i nuläget med pandemin så går det ju inte. Så vi får se. Men det är naturligtvis trevliga minnen från den tiden, det är det.”

Framtiden i sikte

Vi på Skeppsviken är obeskrivligt tacksamma för allt som Jan-Allan bidragit med under åren, och är naturligtvis nyfikna på vad han tror om vår framtid?

”För det första är jag trygg i att bli efterträdd av Johan Björklund. Han känns som rätt person att driva det ekonomiska arbetet vidare. Dessutom känns det lägligt att nu lämna över stafettpinnen när Davor Sinik och hans gäng i Göteborg kommit in med bra energi, entreprenadrörelsen i Skövde presterar på topp, fastighetsrörelsen är expansiv och inte minst att vi har en finansiellt stark koncern. Det är dock svårt att sia om framtiden. Bostäder behövs så klart, men konkurrensen är hård. Jag tror det bästa för Skeppsviken är att fortsätta på utslagen väg, att vara öppna och nyfikna och vilja utvecklas och samtidigt ha båda fötterna på jorden, som alltid!”

Vi på Skeppsviken lyfter på hatten och tackar Jan-Allan för det viktiga arbete han gjort under sina år hos oss. Vi önskar honom vårt varmaste lycka till inför sin välförtjänta pension och ser fram emot att följa med honom i hans nya liv. Och vi hoppas att han ska följa oss också.

Tack, Jan-Allan!

Säljstart för 11:an i Floda centrum

Efter en efterlängtad och uppskattad förtursförsäljning drar vi den 20 januari igång den publika säljstarten för 11:an i Floda centrum. Följ med!

Bostadsrättsföreningen Rurik Holms Väg 11, eller 11:an som vi valt att kalla projektet, består av 55 trivsamma och moderna bostäder i centrala Floda. Läget är exceptionellt bra för dig som vill ha nära till vardagslivet. Du har Floda Torg med allt som hör vardagen till tvärs över gatan, pendeln ligger på promenadavstånd och E20 bara några minuter bort. Här bor du med vardagen som din närmaste granne.

Drömboendet blev verklighet för nästan 40 hushåll under förtursförsäljningen. Det finns fortfarande möjlighet att välja en lägenhet som passar just dina behov. Behöver du en tvåa, trea eller fyra? Lugn, det finns fortfarande kvar! Ansvarig mäklare för projektet, Martin Jönsson på Fastighetsbyrån Lerum, förklarar läget:

− Den 20:e januari finns möjlighet att boka just en sådan lägenhet man önskar. Försäljningen sker enkelt med en anmälan som lämnas per e-post till oss, ingen kö utanför vårt kontor eller tekniska svårigheter med en telefonväxel. En viss del av projektets lägenheter har redan bokats vid en så kallad förtursförsäljning där intressenter som varit med oss och Skeppsviken från tidig start men det finns gott om trevliga lägenheter kvar att välja bland.

11:an är på sätt och vis en uppföljare till vårt succé-projekt Herrgårdsbacken. Dit flyttade nöjda bostadsrättsägare och hyresgäster in 2018. Projektledare Max Larsson berättar:

− Skeppsviken älskar Floda. Vi har haft förmånen att få förverkliga två lyckade projekt i Floda tidigare. Flodabor, intressenter och köpare har varit trevliga och tillmötesgående, men också medhjälpliga. De flesta tycker sig ha hittat hem och älskar sina boenden. Många har gett oss feedback inför, under och efter projekten vilket gör att vi hela tiden utvecklas och utvecklar bättre bostäder. Utvecklingen har lett oss hit, till de 55 bostadsrätterna i Floda centrum.

Den 20 januari öppnar vi upp möjligheten för alla att boka sin nya lägenhet med vardagen som granne. Anmäl ditt intresse på projekthemsidan eller kontakta Fastighetsbyrån i Lerum på 0302-150 00.

Skeppsviken avyttrar industri- och kontorsportfölj i Skövde

Skeppsviken avyttrar en industri- och kontorsportfölj innehållande 4 st fastigheter i Skövde. Köpare är den lokalt förankrade fastighetsägaren Västerhuset AB och överlåtelsen sker genom en bolagsaffär.

Överenskommelsen avser fastigheterna Vevstaken 7, Vevstaken 6, Vevstaken 3 samt Skövde 5:217, med en uthyrningsbar yta om totalt ca 12 000 m².  Lokalytan utgörs i huvudsak av kontor- verkstad och produktionslokaler och samtliga fastigheter ligger strategiskt samlat i industriområdet Hasslum/Aspelund i Skövde.

Den nya ägaren tillträder fastigheterna i den 1 mars 2021.

– Affären är en del i en långsiktig fastighetsstrategi och syftar till att renodla verksamheten och säkerställa resurser till kommande projekt. Fastigheterna har ägts, förvaltats och utvecklats i tre generationer sedan 90-talet. Beståndet, med till stor del långa hyreskontrakt och välkända hyresgäster, är attraktivt vilket fick vi bekräftat av både nationella och lokala aktörer tidigt i processen. Att en långsiktig och förnuftig aktör som Västerhuset förvärvar fastigheterna känns tryggt, säger Martin Larsson, VD Skeppsviken Fastighets AB.

– Vi känner en stor glädje över att kunna förvärva Skeppsvikens fastigheter i Skövde vilket stärker vår ställning som den största aktören i Skövde vad gäller kommersiella fastigheter. Skeppsviken har byggt upp ett fastighetsinnehav med starka hyresgäster och vi känner en stor tillfredsställelse över att kunna förvärva dessa fastigheter., Säger Björn Karlsson, VD Västerhuset AB.

Säljarens rådgivare i affären har varit Newsec Capital Markets och Werks advokater.

Följ med till Johan Björklund, ny CFO på Skeppsviken

Vi välkomnar Johan Björklund till Skeppsviken! Johan har varit hos oss sedan oktober och tillträder nu som ny CFO för Skeppviken efter Jan-Allan Klang.

Med bakgrund i bygg- och revisionsbranschen kommer Johan in i teamet med bred erfarenhet och en positivitet som smittar av sig. Vi ställde några snabba frågor till honom.

Hur har starten på Skeppsviken varit för dig?

Starten har varit intensiv men väldigt rolig. Välkomnandet av alla sköna kollegor har gjort att jag redan trivs jättebra. Överlämningen från Jan-Allan har också gått väldigt smidigt. Han är en fantastisk person som lämnar ett stort hålrum efter sig, men jag ska göra mitt bästa för att fylla det.

Hur ser du på Skeppsvikens framtid?

Jag tycker att den ser ljus ut! Och det är mycket tack vare att vi har så många otroligt duktiga kollegor som är extremt bra på det de gör. Vi har även många roliga projekt på ingång som känns spännande.

Hur ser konkurrensen ut?

Konkurrensen är tuff men vi står oss bra, tycker jag. Vi har mycket kompetens inom bolaget, som sagt. Dessutom kan vi trots att vi är ett stort bolag handla som ett litet. Beslutsvägarna är snabba i och med att vi jobbar nära våra kunder, och på så sätt kan vi hjälpa dem och projekten framåt.

Hur tror du att din roll och dina erfarenheter kan bidra till den fortsatta utvecklingen?

Jag ser mig själv som prestigelös och ambitiös. Dessutom har jag en revisionsådra i mig sedan tidigare, vilket gör att jag gillar ordning och reda. Jag tror att jag kommer att kunna hitta lite nya infallsvinklar och på så sätt bidra till att resan som påbörjats fortsätter på ett bra vis.

Vilka trender ser du inom branschen?

Hållbarhetsarbetet är viktigt, och att vi följer med i digitaliseringen. Det är någonting jag ser fram emot att få arbeta mer med.

Till sist, vad gör du på din fritid?

Jag är en lugn och trygg person så på fritiden umgås jag helst med familj och vänner. Däremellan försöker jag lägga in lite träning. Tidigare spelade jag rätt mycket padeltennis, men numera är det mest löpning ute i spåren som gäller.

Urstarkt andra tertial för Skeppsviken

Tack vare en finansiell styrka och en stor respekt för gällande restriktioner ser 2020 ut att sluta framgångsrikt för Skeppsviken. Ta del av vår koncernchef Martin Larssons tankar om ett år som inte liknat något annat.

Året har förstås präglats hårt av rådande pandemi och än är vi inte i mål, men tack vare en stark finansiell grundstruktur, ett snabbfotat arbete för att löpande uppdatera och anpassa våra vardagliga rutiner och stor respekt för gällande rekommendationer har vi lyckats hålla god styrfart i samtliga verksamhetsområden. Vår geografiskt utspridda bygg- och fastighetskoncern välkomnar den digitala accelerationen och ser redan idag hur den börjar ge positiv effekt.

När vi summerar tertial 1 och 2 för 2020 ser läget starkt ut. Omsättningen för året väntas landa på uppåt 825 Mkr med god lönsamhet, jämfört med 725 Mkr föregående år.

Entreprenader och byggservice löper enligt plan i Skövde. De stora uppdragen åt Volvo, Skövde Arena, Skövdebostäder och Cejn håller volym och tempo. Nya affärer med Blank Fastigheter och Västra Götalandsregionen stärker orderstocken.

Uppbyggnadsarbetet i byggverksamheten i Göteborg följer affärsplanen med fin precision. Byggproduktion åt Universeum och Balder har fått full fart, och nya uppdrag åt bland annat Sotenäs Kommun har tillkommit.

Fastighetsverksamheten löper med inflytt av 38 nya hyresrätter i Kyrkbyn Göteborg 1 nov. De 52 BRF:erna på Ärlegatan har nyligen fått tätt tak inför vintern. Vi säljstartar vårt tredje projekt i Floda, Lerums Kommun efter årskiftet. Ett efterlängtat bostadsprojekt om 55 lägenheter i stationsnära läge med inflytt i slutet av 2022.

Vi kan tyvärr konstatera att vi bara nådde en tredje plats av tio tävlande om VGR:s Hälsans Hus i Skövde. Det är hedervärt, speciellt med hänsyn till de meriterade konkurrenterna och våra relativt höga poäng. Vårt förslag har en bra prisbild per kvm, men är tyvärr aningen för stort. Vi kommer igen.

Parallellt pågår internt vaktombyte. Per 1 dec 2020 tillträder Johan Björklund som ny CFO efter Jan-Allan Klang som går i pension i inledningen av 2021. Johan har varit i korridoren sedan 1 okt. Vi hälsar Johan välkommen och säger stort varmt tack till hans företrädare Jan-Allan Klang som snart går i pension..”

Följ med till Christofer Barkebo och Robin Carlsson

2020 har varit ett omtumlande år, men tack vare god planering och en stabil ekonomisk grund har Skeppsviken ändå kunnat hålla bra styrfart. Ett tecken på detta är de rekryteringar som gjorts, bland annat Christofer Barkebo (projektchef) och Robin Carlsson (platschef) som ansvarar för den spektakulära utbyggnaden av Universeum. Vi fick en pratstund med dem om deras första tid på Skeppsviken och hur de ser på framtiden.

Både Christofer och Robin kommer närmast från Serneke där de arbetade tillsammans under ett drygt år. De faller sömlöst in i Skeppsviken Göteborgs personalstyrka, där flera av deras tidigare medarbetare har ledande positioner. Det här har naturligtvis gjort deras första tid på Skeppsviken lättjobbad, något Christofer Barkebo kan intyga:

– På vissa sätt känns det knappt som att man bytt jobb eftersom man hela tiden springer på människor man jobbat med innan. Men samtidigt är det ett helt nytt företag, med nya rutiner, system och arbetssätt.

Utbyggnaden av Universeum är deras första projekt tillsammans på Skeppsviken. Christofer är projektchef medan Robin är platschef och de kom till bolaget med en månads mellanrum i februari och mars. Och de kompletterar varandra bra. Robin berättar:

– Jag och Christofer jobbade ju tillsammans innan vi kom hit. Vi känner varandra väl och tycker båda om att sätta oss in i våra kunders behov.

Christofer fortsätter:

– Ju bättre vi förstår kundens verksamhet, desto bättre kan vi leverera. Vi har även höga krav på allt från leverantörer och underentreprenörer. Vi är beredda att gå ganska långt för att projekten ska bli bra.

Vi får sällskap av arbetschef Peter Carlzon, som intygar att den homogena och samkörda personalstyrkan är en av nyckelfaktorerna till Skeppsvikens framgång. Han berättar att den kunskap och erfarenhet som laget besitter hjälper nyanställda att växa som yrkespersoner, och det snabbt.

Vårt mål är att bli en stark utmanare till de större byggbolagen, säger Peter.

Vi pratar om Skeppsvikens framtid och både Christofer och Robin är överens om att det ser ljust ut. De betonar det viktiga i att fortsätta på inslagen väg. Skeppsviken har en noga utarbetad femårsplan. Det gäller att hålla sig till den och inte springa iväg, utan att alltid ta sig an ”rätt ”projekt. Robin utvecklar:

– Man kan ju inte komma ifrån att när så pass många av oss känner varandra sedan tidigare, så underlättar det att få vår planering att gå i lås.

Både Robin och Christofer har varit med sedan start i utbyggnaden av Universeum, ett prestigefullt projekt som Skeppsviken rodde hem i konkurrens med flera andra stora aktörer. Projektet är speciellt på många sätt. Dels kommer den spektakulära visualiseringsdomen att bli ett landmärke för hela Göteborg, dessutom stöter de på frågeställningar som de aldrig tidigare har mött. Hur bygger man en visualiseringsdom helt i trä? Hur spränger man på bästa sätt så att djuren inne i byggnaden påverkas så lite som möjligt?

Japp, det är ett unikt projekt, det känner man, säger Christofer. Han fortsätter:

– Men samtidigt får man inte glömma att varje projekt är utmanande på sitt sätt. Det viktiga är att man alltid gör sitt bästa för att leverera en så bra produkt som möjligt. Det är en resa som jag tror alla vi på Skeppsviken inspireras av.

Följ med till Adam Adielsson, ny projektchef på Skeppsviken

Vi har välkomnat flera kompetenta nytillskott till vårt team i Göteborg det senaste året. Och 9 juni i år var det Adam Adielssons tur. Adam, som är projektchef, kommer närmast från AF Bygg och har tidigare arbetat i nära samarbete med flera av oss på Skeppsviken Göteborg.

I Adam får vi en erfaren projektchef som kommer att bidra med klokskap, driv och struktur. Vi ställde några snabba frågor till honom.

Hur har din start på Skeppsviken varit?

Det har gått oerhört smidigt, mycket tack vare att jag känner många i teamet sedan tidigare. Jag har exempelvis arbetat i många år tillsammans med både Davor (Sinik, VD) och Nikola (Jovetic, Arbetschef). Alla i teamet har höga ambitioner vilket passar mig perfekt. De är verkligen de bästa man kan arbeta med.

Hur skulle du beskriva dig själv som yrkesperson?

Jag brinner för struktur samt ordning och reda! Jag gillar att hitta kvalitets- och kommunikationsmönster för att sedan effektivisera dem så mycket som möjligt. Jag har även en bred erfarenhet inom allt från produktion till inköp. Men det är effektivisering som är den stora grejen, och där jag tror att jag kommer att tillföra mycket.

Hur ser du på Skeppsvikens framtid?

Det ser absolut ljust ut. Det finns gott om kapacitet för att överträffa uppställda mål. Det handlar mest om att fortsätta leverera som vi gjort den senaste tiden. Det finns en nyfikenhet kring Skeppsviken som ny spelare, mycket tack vare att vi har en del mycket intressanta projekt på gång. Jag tror att vår marknadsandel kommer att växa tack vare detta.

Vad ser du för trender inom branschen?

Jag tror faktiskt att mycket kommer att handla om just effektivisering, till exempel utveckling av processer för smart kvalitetssäkring. För att hänga med i utvecklingen måste man som företag agera aktivt inom dessa frågor. Det är de aktörer som gör det som kommer att överleva. Man måste vara öppen för nya metoder.

Och slutligen, vad gör du när du inte jobbar?

Jag är en ganska lugn person som gillar att hänga med familj och vänner. Tränar gör jag en del, mest löpning och längdskidåkning. Går gärna ut i skogen med barnen och fiskar, grillar eller bygger vindskydd. Och så kan jag inte låta bli att snickra på huset. Är man byggare så är man!

Vi säger varmt välkommen till Adam!

​Skeppsviken tecknar avtal med Västra Götalandsregionen

Skeppsviken Bygg i Skövde AB är en av tre aktörer som från och med mitten av september utför byggservicearbeten på ramavtal med Västra Götalandsregionen och Västfastigheter i Skaraborg.

“Trots att vi haft en stark och etablerad byggserviceverksamhet i Skövde under lång tid, är VGR en ny kund och uppdragsgivare åt oss inom detta segment. Att vi nu fått förtroendet i detta avtal känns naturligtvis bra, hedersamt och utmanande”, säger Peter Lennartsson, VD Skeppsviken Bygg i Skövde AB.

Avtalet med Västra Götalandsregionen löper över 2 + 2 år och byggserviceuppdraget avser i huvudsak följande objekt:

  • Sjukhuset i Mariestad.
  • Naturbruksgymnasiet i Töreboda
  • Sjukhuset i Lidköping
  • Naturbruksgymnasiet i Skara
  • Vara folkhögskola
  • Kärnsjukhuset i Skövde
  • Ambulansstationen Skövde
  • Skaraborgs sjukhus Falköping
  • Skövde resecentrum.

Skeppsvikens byggserviceavdelning har sedan 1992 arbetat med byggservice i ramavtalsform, bland kunderna finns AB Volvo, Skövdebostäder och Skövde kommun. Karaktäristiskt för Skeppsvikens byggservice är förmågan att arbeta med högt ställda krav på att pågående verksamhet skall fortlöpa.

Ett äkta Skeppsvikenprojekt

Göteborg växer så det knakar och i takt med det ökar behovet av bostäder. Vi på Skeppsviken inspireras av att vara en aktiv del i detta skeende. Extra nöjda blir vi när de projekt vi uppför väcker ett stort intresse, vilket är fallet med vårt projekt på Södra Vårvindsgatan i Göteborg.

Projektet, som vi uppför i egen regi, kommer att resultera i två fastigheter med sammanlagt 81 hyresrättslägenheter (varav sju i form av BmSS). Vi utför projektet i samarbete med TLAB, som erbjöd oss som erfaren utvecklare att bli en del av projektet. Det här innebär att Skeppsviken Fastighets AB är byggherre för ett av husen samt att Skeppsviken Bygg i Göteborg AB bygger båda.

Varför har det här projektet blivit så bra? En viktig anledning är att vi har haft en mycket stark projektorganisation. Hela processen har präglats av att vi som alltid arbetat utifrån våra kärnvärden (Kundfokus, Engagemang, Personlighet och Nytänkande). Dessa värden genomsyrar hela vår verksamhet och löper som en röd tråd genom allt vi gör, i synnerhet våra projekt.

En annan är att det är en bra produkt som ligger rätt i tiden. Intresset för hyresrätter är stort, och lägenheterna blev därför uthyrda på nolltid. Glädjande nog kunde vi genomföra projektet så pass smidigt att inflyttningen kommer att genomföras en månad tidigare än planerat (november 2020). Maria Larsson, Kundansvarig på Skeppsviken, berättar:

”Uthyrningen var heldigital via tjänsten HomeQ. Den tydliga digitala processen gav oss mer tid för personlig telefon- och mejlsupport, och vi kunde därför i lugn och ro svara på frågor om lägenhetsbladet, hemförsäkring, abonnemang, bland mycket annat.”

På många sätt är det här ett äkta Skeppsvikenprojekt. En kvalitativ produkt som ligger i tiden, en välplanerad bygg- och uthyrningsprocess och en stark organisation där alla arbetar åt samma håll utifrån samma värdegrund. Ett bra recept för ett lyckat resultat. Malte Larsson, Fastighetsförvaltare på Skeppsviken, håller med:

”Allt höll genomgående en fin finish från start till mål. Hela organisationen ville projektet väl, alla tog uppgiften på allvar och såg till projektets bästa. En annan framgångsfaktor var att projektet planerades med respekt för alla inblandade yrkesgrupper och tog vara på projektgruppens samlade kompetens, hela vägen från inledande planarbete till den fortsatta förvaltningen.”